Dropdown Menu

пʼятниця, 1 червня 2018 р.

Джером Девід Селінджер. Ловець у житі. Відгук

Джером Девід Селінджер. Ловець у житі. Відгук

Історія Голдена Колфілда, ікони для підлітків-бунтарів, довгий час маячіла десь на краю поля мого зору, але я нарешті дістався до цієї книги. У 28 років. Судячи з поставленої оцінки, книга повинна була мені сподобатися, проте я спочатку не міг зрозуміти, чим вона мене відштовхувала. А було це тому, що Колфілд – невпевнений в собі інфантильний юнак, який сам не знає, чого хоче. Те ж саме мені не подобається в собі. Отакої.

«Люди завжди плескають не тим речам, які на це заслуговують»

Несумісність з дорослим світом і небажання вливатися в нього можна сприймати і як щось позитивне, і як щось негативне. Ось чому мені складно скласти однозначну думку про книгу.
Шістнадцятирічного Голдена Колфілда вкотре виключають зі школи-інтернату і він готується повертатися додому, але не наважується зробити це до того, як батькам прийде сповіщення про його виключення.

«Якщо чесно, я один такий тупий в родині. Мій брат Д.Б. – письменник і все таке, мій брат Еллі, той, що помер, про якого я розповідав, був чаклуном. Я один серед усіх справді тупий»

Не знаючи, як вбити час, він тиняється і нав’язується знайомим: йде в кінотеатр з друзями по школі; не витримує очікування і їде в Нью-Йорк; замовляє проститутку, через яку втрачає багато грошей; зустрічається з подругою Саллі, потім з другом Карлом і дістає їх своїми розмовами; знову не витримує і зустрічається зі своєю сестрою Фібі; ночує у колишнього вчителя, а вранці тікає, бо підозрює того у спробі домагання.

«Люди завжди все тобі псують»

Голден постійно у сумнівах, що йому робити далі, і, як на мене, дарма називає всіх фальшивками при тому, що він сам із себе нічого не представляє. Він хоче від усіх щирості, тим паче – від дорослих, але сам бреше всім за будь-якої нагоди. Це в нього просто звичка.

«Як дізнатися, що ти не фальшивка? Річ у тім, що ніяк»

Звісно, мені складно зрозуміти його проблеми з дорослішанням, оскільки я не був на його місці. У нього старший брат, який вже досяг успіхів і на якого слід рівнятися, та й життя в інтернаті змушує його до певної самостійності, а ще втрата у ранньому віці брата, якого він дуже любив, прискорила процес переходу від дитинства до дорослого віку, який в мене проходив набагато плавніше. Чи тому я не в змозі порівняти себе з ним і його почуття здаються мені якимись гіпертрофованими? Його думки мені зрозумілі, вчинки – ні.

«Я маю на увазі, він все казав би тобі узагальнювати і спрощувати. З деякими речами це просто неможливо зробити»

10 уявний ідеал
9 найкраща книга в моєму житті?
8 почесне місце на полиці
7 обов’язково до прочитання
6 краще за середнє
5 прийнятне чтиво
4 гірше за середнє
3 щось тут не склалося
2 неможливо читати
1 найгірша книга у світі
0 складно назвати це книгою

Схожі дописи:
Марсель Швоб. Книга Монель: Мрія Монель – світ, де не буде роботи, де можна завжди гратися і залишатися безтурботними. Вона хоче добра дітям і сподівається, що дорослі теж навчаться знаходити радість у безкінечних розвагах.
Денієл Кіз. Множинна особистість Біллі Мілліґана: 26-річного Біллі Мілліґана підозрюють у серії викрадень, пограбувань і зґвалтувань, але під час затримання він поводиться, наче зляканий хлопчик, який не розуміє, що відбувається.
Конні Вілліс. Вимкнути світло / Відбій тривоги: Троє студентів історичного факультету вирушають у минуле – до Англії часів Другої світової війни, де їм доведеться навчитися того, до чого їх не готували на кафедрі прикладної історії.

Немає коментарів:

Дописати коментар