Dropdown Menu

субота, 2 червня 2018 р.

Ганс Родіонофф. Лавкрафт. Відгук

Ганс Родіонофф. Лавкрафт. Відгук

Все, про що писав Лавкрафт – це правда. Стривайте... вам вже знайомий цей сюжет? Мені – так, оскільки я вже читав подібні графічні романи. Та все одно, ось ще один від Vertigo.
Обидва батьків Лавкрафта опинилися у психіатричній лікарні й там же померли. Батько – коли письменник був ще зовсім малим, мати – коли він був дорослим чоловіком. Нервові зриви були, мабуть, спадковими у родині, адже змалечку Говард бачив нічні жахіття, де його викрадають з ліжка крилаті примари. І в юному віці він вигадав Аркем – огидне місто, яке існує на кордоні реальності та вигадки.

«Я живу в тому ж світі, що й Ви. Я лише бачу речі, які знаходяться поза межами розуміння»

Там, в Аркемі стоїть покинута церква, в якій ще хлопчиком Говард заховав «Некрономікон», який залишив йому після себе батько. І ще в дитинстві він намагається перенести уявне на папір, а вирісши, починає займатися журналістикою. Тоді він знайомиться з ілюзіоністом Гаррі Гудіні, на замовлення якого пише коротке оповідання, і з Сонею Ґрін, з якою згодом одружується. Але трапляються йому і менш приємні особистості, а саме потвори Вілбур Вейтлі і Браун Дженкінз, які постали зі світу його уяви.

«– Реакція, на яку я розраховую... це обачність, друзі мої. Я хочу, щоб мої оповідання стали застереженням. – Від чого? Від створінь, схожих на пацючків з людським обличчям? – Застереженням від того, що трапиться... якщо я не впораюсь»

Роман вийшов коротким і невигадливим. Це лише чергова спроба інтерпретації життя і діяльності Говарда Філіпса Лавкрафта, в якій суміщається істина і вигадка. Події просто повторюють фактичні знання про його життя і прикрашаються якимись художніми елементами, але нічого нового не додають. Метою Лавкрафта було врятувати світ? Вибачте, але авторам не вдалося зобразити з нього героя. Можна посперечатися, що в реальному житті він не виглядав відважним рембо і в книзі він точно такий же, проте й іншої мотивації йому тут не запропонували. Непереконливо.

10 уявний ідеал
9 найкраща книга в моєму житті?
8 почесне місце на полиці
7 обов’язково до прочитання
6 краще за середнє
5 прийнятне чтиво
4 гірше за середнє
3 щось тут не склалося
2 неможливо читати
1 найгірша книга у світі
0 складно назвати це книгою

Схожі дописи:
Алан Мур і Джейсен Берроуз. Подвір’я Алана Мура: Маючи, здавалось, три схожих, але нічим не пов’язаних вбивства, агент ФБР Алдо Сакс знаходить у них дещо спільне – вбивці зазнали впливу чудернацької окультної течії.
Алан Мур і Джейсен Берроуз. Неономікон: Агенти ФБР Мерріл Брірс і Гордон Лампер вирушають у клуб «Зотік», де натрапляють на слід Джонні Каркоси, антагоніста «Подвір’я», але він буквально вислизає у них з рук.
Алан Мур і Джейсен Берроуз. Провіденс: Журналіст газети «Нью-Йорк Геральд» Роберт Блек мріє написати книгу про світ, прихований під оболонкою суспільства, про людей, не таких, як інші, які, однак, вміють тримати це у таємниці.

Немає коментарів:

Дописати коментар