Dropdown Menu

середа, 10 квітня 2019 р.

Девід Мітчелл. Хмарний атлас. Відгук

Девід Мітчелл. Хмарний атлас. Відгук

Ти знаєш, що книга неймовірна, якщо кінець кожного розділу закінчується твоїм сміхом і словами «оце так!», «ну-ну» і «що там далі?»

«Зрідка я помічаю правдивішу Правду, яка ховається в недосконалих подобах самої себе, але, коли я наближаюся, вона піднімається і лізе далі у болото незгоди»

Дуже складно передати в кількох реченнях сюжет книги, тому що вона складається з шести окремих, але дотичних, історій, розкиданих у часі, а саме: щоденник з середини XIX століття, листи з 1931 року, роман з 1975 року, сучасна кінострічка, голографічний запис із середини XXI століття, переказ з постапокаліптичного майбутнього. Мітчелл майстерний в своїй універсальності, кожна історія дихає індивідуальністю.

«Модель часу: безкінечна матрьошка розфарбованих моментів, де кожна "оболонка" (сучасність) поміщена в гніздо з "оболонок" (попередніх сучасностей), які я називаю актуальним минулим, але ми сприймаємо як віртуальне минуле. Матрьошка сьогодення також є гніздом для прийдешніх сучасностей, які я називаю актуальним майбутнім, але ми сприймаємо як віртуальне майбутнє»

Герої цих історій не тільки помічають предмети з попередніх історій, але й підсвідомо відчувають, що станеться в завершальній. Їх жанри, манера оповідання і зміст абсолютно різні. Тим не менш, головною темою залишається боротьба за владу і до чого вона призводить, незалежно від того, хто за неї хапається – варварські орди чи корпорації. Хай локальна боротьба не несе глобальних наслідків, але її суть залишається та ж, що й суть світових конфліктів, це та ж сама катастрофа, тільки в іншому масштабі. Різниця тільки в тому, що одні катастрофи руйнують життя окремої людини, а інші – життя всього людства.

«В нашій цивілізації "Свобода!" – це дурнувата пісенька з реклами, але тільки ті, хто її позбавлений, має примарне уявлення стосовно того, що це насправді за штука»

Може, це й несподівано, але саме цікава структура роману є його головним недоліком. Кожна історія обривається під час переламного моменту, а після шостої вони закінчуються у зворотному порядку. А книга не тоненька. Тобто, поки дійдете до продовження щоденника Адама Юїнга, через насиченість подій забувається, як він починався. За короткий проміжок часу потрібно перемкнути свій мозок між шістьма історіями, а потім – назад, а це непросто.

«– Але, якщо Ви знали про цю… змову, чому Ви їм підігрували? Чому Ви дозволили Хе-Чу Іму так близько підібратися до себе?
– А чому мученики підігрують своїм юдам?»

Устами багатьох книга розказує про одне й те ж. Це – концерт для шістьох солістів. У всіх різні інструменти, але вони виконують один і той самий твір.

10 найкраща книга в моєму житті?
9 почесне місце на полиці
8 обов’язково до прочитання
7 варте уваги
6 краще за середнє
5 прийнятне чтиво
4 гірше за середнє
3 щось тут не склалося
2 неможливо читати
1 найгірша книга у світі
0 складно назвати це книгою

Читайте також:
Марґарет Етвуд. Сліпий убивця: В романі п’ять рівнів – Айріс, яка на схилі літ розповідає про свою молодість, тоді газетні вирізки і текст Лориної книги, в якій чоловік розповідає жінці про інопланетний світ, в якому живуть сліпі убивці.
Айзек Азімов. Сталеві печери: Так само як видатні уми майбутнього колись створять сплав людської подоби і механічної начинки, Айзек Азімов створив сплав фантастичного і детективного жанрів. В Нью-Йорку майбутнього розслідують вбивство позаземця.
Джек Мак-Девітт. Мандрівники у часі не вмирають: Що може бути краще за подорожі у часі? Стати свідком легендарних подій, зустрітися з визначними історичними постатями, побачити, почути і доторкнутися до їхнього спадку, загубленого у безодні віків.

Немає коментарів:

Дописати коментар