Після багаторічних болісних роздумів
Дюрталь остаточно пов’язує своє життя з релігією. Йому пропонують стати облатом
в монастирі Валь-де-Сан. Облат – це не чернець, але він сповідує ледь не
чернече життя, хоча й має деяку свободу. На жаль, одночасно у Франції
починаються утиски чернецтва…
Я помітив два цікаві збіги з книгами,
які читав/слухав цієї ж осені. По-перше, про справу Дрейфуса багато було
написано у циклі «В пошуках утраченого часу» Марселя Пруста. Там хоч і не
згадувалося жодного разу, як вона вплинула на монастирі, але країна та ж і доба
та ж, і теж наголос на достеменність подій, тому обидва автори не могли
залишитися осторонь такого важливого процесу.
По-друге, я звернув увагу на слово «доксологія».
Це молитва, яка прославляє Бога. Це слово було в «Таємному саді» Френсіс
Бернет, де наприкінці вона все звернула до релігії. Той момент виглядав дивним
і штучним. А у Гюїсманса його використання виглядає природним.
Твори про Дюрталя пронизані одним
мотивом і водночас дуже різні. То він погрузає у містицизм, то шукає себе, то
оспівує Шартрський собор. «Облат» – це зовсім інша книга, вона насичена
стількома подіями, як жодна попередня. Тут Дюрталь нарешті знаходить спокій,
але від цього удар стає ще сильніший. І, до речі, є багато книг, коли герої
позбавляються всього, що в них є, – але в матеріальному сенсі. А чи не набагато
гірше, коли позбуваєшся всього в духовному сенсі?
10 найкраща книга в моєму житті?
9 почесне місце на полиці
8 обов’язково до прочитання
7 варте уваги
6 краще за середнє
5 прийнятне чтиво
4 гірше за середнє
3 щось тут не склалося
2 неможливо читати
1 найгірша книга у світі
0 складно назвати це книгою
Читайте також:
→ Жоріс-Карл Гюїсманс. На шляху: Сенс
всього роману – знайти себе, пізнати себе як зсередини, так і зовні. Коли
Дюрталь повертає вбік, Гюїсманс неодмінно направляє його у вірне русло
необхідними рядками з житія святих, мучеників чи блаженних.
→ Жоріс-Карл Гюїсманс. Собор:
Продовження попередньої книги. Дюрталь прагне зближення з Богородицею, якій
присвячений Шартрський собор, але досі пручається, коли доводиться робити вибір
на користь життя в духовній гармонії.
→ Жоріс-Карл Гюїсманс. На причалі: Жак
Мерль і його дружина Луїза їдуть з Парижа. Гюїсманс тверезими очима Жака
зруйнував всі романтичні стереотипи щодо краси села і природи. Але не треба
розчаровуватись в романі, якщо сам роман – про розчарування.
Немає коментарів:
Дописати коментар