Dropdown Menu

субота, 19 серпня 2017 р.

Говард Філіпс Лавкрафт, Ден Локвуд та інші. Антологія Лавкрафта (томи 1 і 2). Рецензія

«Антологія Лавкрафта» – це дві збірки коротких (і не дуже) творів Говарда Філіпса Лавкрафта, адаптованих у вигляді графічного роману (графічних оповідань?) під редакцією Дена Локвуда. У першу збірку входять наступні твори: «Поклик Ктулху», «Той, що у пітьмі сидить», «Жах у Данвічі» («Жахіття Данвіча»), «Колір з інших світів» («Барва з позамежжя світу»), «Тінь над Іннсмутом», «Щури у стінах», «Дагон». До другої збірки увійшли: «Натурник Пікмена» («Натура для Пікмана»), «Храм», «З позамежжя», «Він», «Гончак» («Пес»), «Безіменне місто», «Картина в будинку» («Малюнок у будинку»), «Свято», «Свідчення Рендольфа Картера». Назви взяв зі спільноти «Г.Ф. Лавкрафт - Аудіокниги українською!», з двох опублікованих томів видавництва Жупанського або переклав сам.
Над кожною адаптацією працювало по двоє людей – власне літературний адаптатор і художник. Щодо обидвох складових зауважень не так вже й багато. По-перше, в антології переважно використані уривки з однойменних творів Лавкрафта, а де їх потрібно було змінити (текст розповіді на репліку героя або скоротити його чи розірвати), там це майже завжди вдавалося зробити безболісно.
По-друге, єдиним виключенням із неперевершеної роботи ілюстраторів є, на мою непрофесійну думку, «Свідчення Рендольфа Картера» у недолугому стилі Нікелодіен. Усім художникам вдалося передати не тільки жах, який має матеріальне втілення, але й страх перед невідомим, насичення яким якраз притаманне творчості добродія Говарда Філіпса. Монстрів вміє малювати будь-хто. Але ж тільки подивіться, що запропонували художники – від бридоти до сюрреалістичних зліпків нічних жахіть: порівняйте хоча б сім’ю Гарднерів з «Кольору з інших світів» і близнюка Вілбура Вейтлі з «Жаху у Данвічі».
У школі, коли ми не мали часу чи бажання читати весь твір, ми шукали його короткий зміст. Ця антологія є чимось подібним, оскільки тут залишили найсуттєвіше, а ще й не зущалися над авторським стилем. До того ж, ілюстрації сприймаються і запам’ятовуються краще, ніж сухий текст.
«Наймилосердніша річ у світі – це неспроможність людського розуму встановлювати зв’язки між тим, що він у собі вміщає. Ми живемо на безтурботному острові незнання посеред темних вод безмежжя, і нам не судилося запливати далеко… Проте колись, збираючи докупи розрізнені знання, нам відкриються настільки моторошні горизонти дійсності, що ми або збожеволіємо, або поринемо у нові темні віки, шукаючи у них прихисток»
«Годинами я блукав поміж рядами покинутих халуп… Ці ряди потойбічних кубел, відданих на поталу павутинню, спогадам і хробаку-завойовнику, народжують страхи, які навіть холоднокровний філософський підхід не в змозі розвіяти»
«Лише істинному генію з його всебічним розуміння світу відома справжня анатомія жахливого чи фізіологія страху»

 

Немає коментарів:

Дописати коментар